29 Aralık 2008 Pazartesi

2. ay aşılarımız





doğduğu gün yapılan hepatit ilk dozu, 1. ay sonunda yapılan hepatit 2. ay dozu ve bugün yapılan verem, 5'li karma ve pnömokok aşıları ile bağışıklanmaya devam ediyoruz..3 aşı birden oldu bugün duru..ağızdn rotavirüs aşısını da 3. ay sonunda olacak..ateşi çıkabilirmiş bugün..ilacımız da hazır..pek tatlı oldu kızım aşıları yiyince..çok da ağlamadı zaten:))

28 Aralık 2008 Pazar

eskişehir kar altında

karlar düşer düşer düşer gülerim:)
cimcime kanguruda

tontiş

her yer bembeyaz..sanırım çok da soğuk...kar tüm çirkinliklerin üstünü örttü diye düşünürüm..karın erimesi ile de kötülükler çirkinlikler onlar beraber eriyip gider..evet evet gerçekten böyle oluyor..o yüzden bahar güzel geliyor herkese..dışarıda yağan lapa lapa karı izlemek elinde bir fincan kahve ile en sevdiğim şeydir..yarın aşı günümüz nasıl gidicez sağlık ocağına bilmem umarım kar erirde zorlanmayız..şu an araba otoparktan mümkün değil çıkamaz çünkü!! seneye bu zamanlar duru kar oynayabilir mi acaba? anlar mı ne olduğunu? ben çok severim kardan adam yapmayı, kızıma da öğreticem seneye inşallah..

27 Aralık 2008 Cumartesi

hoşçakal 2008..


acaba 2008 yılı sana ne kadar minnetar olduğumu hissedebiliyor musun? keşke bir insan silüetinde olsaydın da sana sımsıkı sarılıp teşekkür edebilseydim..teşekkürler bana kızımı getirdin sağlıkla..2008e girdiğimiz ilk saatlerde senden duru derin istemiştim sağlıkla sadce bunu dilemiştim..bu yıl bana iyi geldi..hadi bakalım 2009 kıskan ve sen daha iyisini yap:) canım kızım seni çok seviyorum

25 Aralık 2008 Perşembe

cimcimenin elleri

duru düşüncelerde
ah ellerimi soksam ağzıma

şimdi kanatlanıp uçacak

Duru 2 gündür ellerini inceliyor..ellerini yüzüne götürüyor eviriyor çeviriyor parmaklarına bakıyor sonrada tadıyor ellerini yumruk yapıp..ama ağzında sabit tutamadığı için ellerini sinirleniyor..o eller kollar hiç sabit durmuyor sürekli hareket halinde..bir de sürekli gözü dalıyor..uzaklara bakıyor çok uzaklara..ekonomik krizi mi düşünüyor, annemin işe başlamasına 1 ay kaldı ne yapıcam ben mi diyor bilemiyorum..bu arda ağlamayı öğrendi..gözünün yaşıyla ben kucağıma almıyorum diye ağladı dün...:)) bir de dudak bükmelerimiz var..içiniz ezilir bir görseniz..

17 Aralık 2008 Çarşamba

kış gelmişş




artık kış gerçekten geldi..ama ben duruyu her gün dışarıya çıkarmakta ısrar ediyorum..arabaya 10 metre..arabadan anneannesinin evine 32 saniye yolculuk ve 20 metrede anneannesinin evinde oluyor hanımefendi...e bu kadar mesafede de hasta olmamayı öğrensin..arabayla yolculuğa bayılıyor..eğer gece ise sürekli ışıkları izliyor gündüz ise bulutlara bakıyor(gerçekten!!!!)tek sevmediği şey bere ..basıyor çığlığı ama önce şöyle bir duruyor 5 saniye bekliyor çıkartırmıyım acaba bereyi diye eğer çıkartmıyorsam ortalığı yırtıyor..yukarıdaki fotoğrafta bekleme anından:))bu arada Duru dün doktor kontrolündeydi..50 günlük, 5 kilo, 62 cm..maşallah benim kızıma..ben de kuaföre gidip kendime vkait ayırdım..annem sağolsun:))



14 Aralık 2008 Pazar

DURU BANYO YAPMAYI ÇOK SEVİYOR:)











cimcime yıkanırken hiç ağlamıyor..ilk defa bayram günü ben yıkadım kızımı önceden annem yıkıyordu benim dikişlerim acıyordu çünkü..ama artık ben yıkayabiliyorum:))

11 Aralık 2008 Perşembe

duru derin bir bayram

güzel gözlüm dedesiyle

bayram yorgunu duru derin

çok komik bir şey olmuş !!:))



bayramın ilk günü bayramlığı..kokoş seni

bayramın ikinci günü anneannesinin ördüğü elbisesiyle..elbisede payetler pullar işliyalnız dikkatinizi çekerim



kuzucuk o kadar çok akrabasıyla tanıştı ki bu bayram..bir anneannede bir babaannede..iki ev arasında gitti geldi..havalar çok soğuktu bu koşturmaca da biraz hapşurdu biraz öksürdü..mümüklerimiz bile aktı.:))
sabahları uyanınca çığlıklar atıyor cimcime artık..çok güzel kuş gibi şakıyor bebeğim..gülücükler dağıtıyor etrafa..
bayramdan bir kaç fotoğraf ekliyorum..elbiseler etekler giydi hep kuzucuk..daha nice bayramlara güzel kızım benim..tekrar söylüyorum senin doğduğun günden beri benim her gün bayramım var..

6 Aralık 2008 Cumartesi

lohusalık bitti!! kırkımız çıktı:)

ya çok komik geliyor bu batıl inanışlar bana..ama resmi sitelerde bile var bende araştırdım nedir ne değildir diye..kızımızı içinde altın ve taş olan su ile yıkadık bugün..su aksın tüm hastalıklar kötülükler de suyla aksın gitsin..su aşağı boy yukarı..ak olsun pak olsun, iyi huylu olsun, akıllı olsun, merhametli olsun İNSAN olsun dedik..canım kızım seni çok seviyorum
Not: aşağıdaki yazının tamamı kültür bakanlığı resmi sitesinden alınmıştır
Lohusa: Anadolu’da yeni doğum yapmış ve henüz yataktan kalkmamış kadına; loğusa, lohsa, emzikli, loğsa, nevse, kırklı gibi adlar verilmektedir. Doğumdan sonra kadının yatakta kalma süresi; kadının fizyolojik durumuna, doğumun güç ya da kolay olmasına, iklime, çevre koşullarına, ailenin ekonomik durumuna ve gelinin sevilme durumuna bağlıdır.
Loğusalık süresi içerisinde kadının çeşitli doğa üstü güçlerin etkisinde olduğu Anadolu’da yaygın bir inanıştır. Geleneksel kesimde sıkça kullanılan “kırklı kadının kırk gün mezarı açık olur söylencesi” bu inanışı desteklemektedir.
Al Karısı inanışı:Loğusa ve kırklı çocuklara sataştığı ve kimi zaman da onları öldürdüğü tasarımlanan alkarısı; al, cazı, cadı, al anası, al kızı, al karası, koncoloz, goncoloz, kara koncoloz gibi adlarla tanımlanmaktadır.
Anadolu’da ahır, samanlık, değirmen, terkedilmiş virane yerlerde, su kuyusu, su kaynakları ve loğusa kadın ve kırklı çocuğun yalnız olduğu yerlerde bulunduğuna inanılan al karısından korunmak için halk birtakım uygulamalara baş vurmaktadır.
Bu uygulamalara örnek olarak;
- Loğusa ve kırklı çocuğun bulunduğu yere süpürge, Kuran-ı Kerim, soğan, sarımsak, nazarlık asılması,
- Loğusa veya kırklı çocuğun yastığının altına iğne veya çuvaldız sokulması,
- Loğusa ve kırklı çocuğun yastığının altına kama, orak, bıçak vb. gibi kesici aletlerin konulması
- Loğusa ve kırklı çocuğun bulunduğu yere ekmek ufağı ve su konulması verilebilir.
Al karısına ilişkin uygulamalar geçmişteki uygulamalara göre daha az olmasına rağmen günümüzde de devam etmektedir.
Kırk Basması İnanışı:Anadolu halkı loğusayla kırklı çocuğun doğumdan sonraki kırk gün içerisindeki hastalıklarına ve ileriki aylardaki gelişim eksikliğine; kırk basması, kırk düşmesi, kırk karışması, loğusa basması, aydaş gibi adlar vermektedir.
Kırk günlük dönem içerisinde loğusa ve kırklı çocuğa birtakım canlı ve nesnelerin zarar vereceği inancı yaygındır. Kırk baskınlığını önlemek için yapılan pratik ve uygulamalar oldukça yaygındır.
Kırk baskınlığını önlemek için;
- Anne ve çocuk kırk gün dışarı çıkarılmaz,
- Loğusa kadın ve kırklı çocukların birbirleriyle karşılaştırılmamasına dikkat edilir,
Anadolu’da çocuğa kırk basması çocuğun gelişmemesi ve zayıflamasıyla ilişkilendirilmekteydi. Kırk baskınlığını giderme yolunda da dinsel, büyüsel birtakım pratik ve uygulamalara baş vurulmaktaydı. Günümüzde artık bu türden uygulamalar yok denecek kadar azdır.
Kırklama:Loğusa ve kırklı çocuğa kırk basmaması için loğusanın ve çocuğun serbeste çıkması için; kırk gün içerisinde genellikle kadın ve çocuğun yıkanması biçiminde yapılan uygulamaya “kırklama” adı verilmektedir. Yaygın olarak kullanılan “kırklama” tanımlanmasının dışında bu olaya halk arasında; “kır dökme”, “kırk çıkarma” vb. adlar da tanımlanmaktadır.
Anadolu’da kırklama işlemi en yaygın olarak kırkıncı gün yapılmaktadır. Bu süre yörelere göre farklılık göstermekte; 7., 20., 30., 37., 39., 41. günlerde de kırklama yapılmaktadır. Bu işlem yörelere göre şekilde bazı farklılıklar gösteriyor olmasına karşın içerikte aynı amaca yönelik bir uygulamadır.
Doğumla ilgili adet ve uygulamalar içerisinde kırklama işlemini geçmişte olduğu gibi günümüzde de değişmez bir kural olarak geçerliliğini sürdürmektedir.

5 Aralık 2008 Cuma

bayram


2 gün kaldı bayrama..kızımla geçireceğimiz ilk bayram olacak..içimde bir heyecan var bu yüzden..bir sevinç çığlığı var taa DERİNlerde:)

sevgili kuzu tüm büyüklerinin ellerinden öpüyor..herkese sevdikleri ile birlikte mutlu bayram günleri diliyorum

29 Kasım 2008 Cumartesi

babaannem ve duru derin hanım





1931 doğumlu babaannem ve 2008 doğumlu kızım..babaannem torununun çocuğunu görmekten çok mutlu..bugün nazilli'den geldi..kızım kapıda karşıladı büyük babaannesini..her zamanki gibi merakla yüzünü inceledi uzuzn uzun..ne güzel torunun çocuğunu gördün babaanneciğim dediğimde, 'o da bir şey mi..bizim falanca hanım torununun torununu gördü' diye lafa devam ediyor:))
sen çok yaşa babaannem..

28 Kasım 2008 Cuma

kuzu anneannesinin hazırladığı kuştüyü yatakta mışıl mışıl




1. ayını doldurduğu gün duru günübirlik huy değiştirerek günde sadece 10 saat uyuyarak sürekli çığlık atıp mızırdandı..bu fotoğrafda uyurken yakaladığım ender bir anda..neyse ki sadece 1 gün böyle yaptı bugün kendine geldi:)


şöför amca kafam kapıya sıkıştı!!




Duru biraz alkol aldı da!!


Bu arada gördüğünüz gibi kızım esmer değil buğday tenli!!!!


kimse alamaz emzik Duru'nun

22 Kasım 2008 Cumartesi

ZUZU

annesinin kuzusu..uyuyakalmışız
dedeciğim

fıstık teyzem


duru derin

anneannem beni yıkıyor


ooohh pek de rahatmış babamın kucağı


18 Kasım 2008 Salı

süt nasıl artar???

günde 3 litre su, humana stil tea, meyve suyu, hoşaf, incir, boza, pişmaniye, tahin helvası..başka bildiğiniz bir şey var mı? sütüm çok az çünkü duru emmiyor..kiraladığımız pompayla sağarak biberonla verebiliyoruz sütü..süt az geldiği için sinirleniyor ve sütü çekemiyor..S-O-S!!!!!!!!!!!!! lütfen bildiklerinizi yazar mısınız bana?? emmeyen bebek yoktur emziremeyen anne vardır lafı doğru değil..inanılmaz can sıkıcı bir dsurum bu..duru emmeyeceğim diye ben de emeceksin diye ağlıyorum..kabus gibi..ama neyse ki birileri şu pompayı icat etmiş...amedanın pompası ..muhteşem bir şey..2 saat arayla sağmaya çalışıyorum, göğüs ucunun çıkmasına da yardım ediyor..ne de olsa I am the fresh source of milk...

kış gelmiş

balkona bir çıktım ki..neredeyse donuyordum..ne kadar da soğumuş hava..evimizin karşısındaki parkda bukunan ğaçlar tüm yapraklarını döktü..yakında eskişehire kar yağar..
kızım dün gece hiç uyumadı yaklaşık 6 saat huysuzlandı..sonunda yorgunluktan sızdı..ama ben çok yoruldum:)
son çocuk dru denememiz fena değildi..tekrar ultrason ve idrar kültürü yapıldı hepsi temiz çıktı..iyi ki de kullanmamışız antibiyotiği..
kuzu gündüz derin uyursa gece hiç uyumuyor! uyanma çalışmaları çok enteresan..gerinmesi hiç bitmiyor:) kameraya çekip koymalıyım sayfaya..çok komik bir bebek bu..

15 Kasım 2008 Cumartesi

çocuk doktoru

18 günlük bebek 4 tane doktor değiştirir mi? normal mi? yoksa ben mi anormalim? neden bu ülkede kimse işini tam olarak yapmıyor? konu sağlık hem de bebek sağlığı bundan daha önemli ne olabilir ki?
idrar yolu enfekiyonumuz var..uzamış sarılıklı çocuklarda ve geç dönem sarılığında idrar yolları mutlaka kontrol altında tutulmalıymış..ben bunu internetten öğrenirken..7 gün boyunca fototerapi yapan 2 doktor bunu bilmiyor muydu(ki eskişehirin tek özel çocuk hastanesinin doktorları)? ya da yenidoğan bebeğin 3 gün boyunca kontrolünü yapan doktor uzaktan bakarak stretoskopla bile dinlemeden iyi bu çocuk tamam her şey güzel demesi garip değil mi(SARILIĞI ERKEN DÖNEMDE TESPİT EDEMEDİ..doğum evinde nöbetçi doktor hanım)? en son doktorumuz tam abdomen ultrasonu idrar tahlili istedi de kültürde üreme oldu ve enfeksiyon çıktı ortaya..tedavi için verdiği antibiyotik son derece ağır(bebek ne kadarlıktı dedi..ben de 18 gün dedim 18 aysa x antibiyotiğini kullanın dedi..hayır 18 gün deyince hııı çok küçükmüş siz yine de x antibiyotiği kullanın dedi..sizce de kendisiyle çelişmemeiş mi dr hanım?)..bugün( bu arada 03.:30 da uyandık şimsi saat 06:30) yeni bir doktora gidicez..bakalım o nasıl bir tedavi önerecek....sinirleniyorum çünkü çok hasta görme peşindeyken vakalarla yeterince ilgilenmiyor doktorlar..bebek bu daha 18 günlük..hata kabul eder mi sağlığı hiç??zamanında idrar yolları takip edilseydi belki hiç bu kadar ilerlemeyecekti..offffff..offfffff..

13 Kasım 2008 Perşembe

çok çok zormuş bir o kadar da mükemmel


karşılıksız sevgi derlerdi hep..ne kadar da doğruymuş..süt kokulum..

annen kurban olsun sana..

ne kadar da masum ne kadar da temizsin..

kocaman dünyamda parlayan ışığım..

öyle bir an geliyor ki çok korkuyorum ya yeterince seni mutlu edemezsem diye..isteklerini karşılayamazsam diye..iyi bir anne olamazsam sana diye..elimden geleni yapmaya çalışıyorum..isteklerin tabii ki sınırlı şu sıralar..yemek, uyku, alt temizliği, bol bol sarılma sohbet ve müzik dinleme..maşallah çok uslu çok akıllı kızım benim..ama annesini emmiyor..kavga dövüş o ağlıyor ben ağlıyorum..duru hanım emmeyeceğim diye ağlıyor ben de neden emmiyorsun diye ağlıyorum..az sütüm duru bebek de tembel ..sütü sağarak veriyoruz artık..hem mama hem anne sütü..bol bol su meyve suyu içiyorum 2 saat arayla sağıyorum ama çoğalmıyor sütüm..sarılık olmuştuk 5 günlükken..fototerapiye gittik sürekli..neyse bugün bebişim 17 günlük oldu ve sarılığımız geçmiş çok şükür..

şimdi sezen aksu dinleyerek uyuyor canım kızım..bir an çığlık attı bir de baktım ki bilgisayarın şarjı bitmiş ve müzik durmuş..meğer kızım ona bağırıyormuş..akrep bebeği tipik..yalnızlığı hiç ama hiç sevmiyor..sürekli konuşulsun istiyor yavrum benim, sürekli sarılmak koklanmak istiyor..dün gece yaprak dökümünü izledi bizimle beraber..ferhundenin sesini duyunca basıyor çığlığı:) insan sarrafı doğuştan!!!

doğum gerçekten büyük bir mutluluk ve aynı zamanda travma kadını hayatında..bebekden bir anda ayrılmak onu içinde hisstememek çok garip bir duygu..sanki içindeyken herşeyden koruyarak saklayabiliyorsun yavrunu ama şimdi..her an tetikte olman gerekşyor ister istemez..üzerine titremekmiş bu..birisi severken bile gözünü ayıramıyosun..ya bir şey olursa diye..tüm düntadaki çocukları allah korusun sağlık versin, huzur versin..

çok çok duygusalım..ağlama seanslarım var günlük..yalnızlık duygusu çok yoğun..annelik içgüdüsel birşey olabilir ama keşke biraz da babalık içgüdüsel olsaymış keşke..sadece kucağa alıp sevmek babalık değil ki birisi bunu eşime anlatsın lütfen..bir de benim sessiz yalnızlık çığlığımı da eşim anlasın!!dedim ya çok duygusalım diye işte öyle bir şey..

bu arada 12 kilo ile gebeliği tamamlamıştım..3 kilom kaldı.. doğum öncesi için..diyet falan yapmadım kesinlikle..ama 17 gündür doğru dürüst yemek yemedim sadce sıvı tükettim..iştahım kesildi çok enteresan..yemeğe çalışıyorum..kilo vermeme rağmen karnım inanılmaz biçimsiz oldu..yamuk yumuk ve sarkık..artık bikini giyemem sanırım:)) olsun herşeye değer benim kuzumşimdilik bu kadar herkese sevgiler

5 Kasım 2008 Çarşamba

bana indüksiyon falan sökmezmiş!!

aslında tamamen yalan bir başlık oldu bu..işin doğrusu korku doğum sancısı falan bırakmadı bende!27 ekim Pazartesi günü indüksiyonla normal doğum için girdim doum servisine..sonunda genl anestezi sezeryan ile yoğun bakımdan çıktım ayak ucumda cimcime ile..doğum hikayemi ayrıntılı olarak anlatacağım ama mrk eden arkadaşlarım için özet geçiyorum..kızım şu an banyo yapmak için beni bekliyor herkese sevgiler

teşekkürler


Eskişehir Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi'nden Sayın Dr. A.Fatih Öğüç'e( http://www.ogucklinik.com/) hamileliğim boyunca gösterdiği ilgi, samimiyet ve titizlikten dolayı sonsuz teşekkürlerimi sunarım..mükemmel bir doktor tüm Eskişehir ve çevre illerde oturanlara şiddetle öneririm doktorumu..referansım 5 yıldızlı pekiyi..

İşyerindeki bölüm arkadaşlarım bendeki yerinizi biliyorsunuz..sizleri çok seviyorum..her anımda yanımdaydınız..sonsuz teşekkürler..

sevgili arkadaşlarım uzakta olsanız da bir telefonumla hem yanımdaydınız..çok teşekkürler

duygucum harikasın..

annem, babam, kardeşim..sözcükler düğüm düğüm....annem.. insan anne olunca anlıyormuş annesinin kıymetini..allah razı olsun senden...ellerinden öpüyorum

yücel..madolyanın bir yüzü ben diğeri de sen..her zaman seslenebileceğim uzaklıkta oldun..aşkımın babası, eşim..sen anladın ne demek istediğimi..teşekkür ederim..arkadaşım..!!!

4 Kasım 2008 Salı

27 EKİM 2008




kızımız kaymağımız gözlerini açtı dünyamıza...hoşgeldin canım kızım balım..


daha tam olarak anlayamasam da anneliğin ne olduğunu senin bir parçam olduğunu bilmek inanılmaz bir duygu..


canım kızım bir tanem..sana uzun , sağlıklı, huzur dolu, mutluluk dolu bir ömür diliyorum..ne zaman annene ve babana seslensen biz bir adım arkanda, sana her zaman destek, ömrüne ışık olacağız..seni çok seviyoruz duru derin..canım, herşeyim, bebeğim..

23 Ekim 2008 Perşembe

eve 2 kişi döndük yine..

tansiyonum kontrol altına alındı..ALFAMED kullanıyorum 2*1...tansiyonum 12-8 şu anda, doğuma kadar kullanmam gerekiyormuş ilacı..suni sancı verince tansiyon fırladığından onu da yapamıyoruz..sezeryan da istemediğimizden(istemediğimi kim söylüyorsa artık) bebek kendisi gelene kadar tansiyon ilacımı kullanmaya devam edeceğim..artık yazmak da istemiyorum bloğa hiç bir şey..
39. haftamdayım..hastahanede 41 haftalık gebeler vardı..zor yürüyorlar..ben de onlar gibi olacağım sanırım..tek güzel haber benim için doğum öncesi iznim bittiği halde rapor aldığımda doğum sonrası iznimden düşmeyecek olması..tabii ki kötü haber yok ama..8 senedir aralıksız çalışmaya üretmeye alıştığım için, sürekli planlı programlı hareket ettiğim için şu 3 haftalık izin süresi ve gebeliğin belli şeyleri hayatımda kısıtlaması (çalışamama, hareket zorluğu, hormonal değişimler, makalelerin beklemesi gibi..) beni son derece depresif bir hale getirdi..sanki hayat devam ediyor ve ben yuvarlak bir şekilde uzaktan film şeridi gibi hayatı izliyorum..
neden bu kadar sıkıldım bilemiyorum..bayramda sancım olduğunda kasmasaydım kendimi doğurmuş olacaktım, tüm eş dostta o zamana programlamıştı kendini..şimdi geciktiğini düşünüyor herkes..ama tüm literatürlerde en doğal gebelik sonlanmasının 40. haftada olduğu yazıyor..yani aslında kızım işini biliyor..akrep buırcu ya inatta sanırım biraz..
peki yavrucum, güzel, akıllı kızım benim.. babanla ben seni heyecanla bekliyoruz..o güzel gözlerinden yumuk ellerinden öperiz seni..bundan sonra buraya fotoğraflarını koyarız umarım..sevgilerimle

21 Ekim 2008 Salı

da da da daaammmm

tansiyonum 14-10 olması sebebi ile nst göstermeye gittiğimizde doktorum hemen hastaneye dedi..ben tabi hemen ağlamaklı..çünkü o kadar sıkıldım ki doğurmadan hastaneye yatmaktan..neyse aradık özel oda yok zaten..mümkün değil kalmam dedim..ama gerçekten kalamam da..6 kişilik o odaların kapısından bile (kokudan) giremezken ben bir de orada yatacakmışım..olmaz dedim.. şimdi yarın sabaha kadar tansiyon ölçüyoruz, iki saat arayla, 3te tuzsuz kahvaltı yapacakmışım sabah 8de hastanedeyiz..eğer yüksekse hala indüksiyon ile doğum..suni sancı ile yani..umarım düşer..düşmezse de umarım özel oda olur..ay yoksa doğuramıcam ben kimse kusura bakmasın..gün ola hayrola...sevgilerimle

20 Ekim 2008 Pazartesi

BURCUMUZ DEĞİŞİYOR...ACABA TERAZİYE YETİŞECEK MİYİZ??

TERAZİ BURCU ÇOCUĞU
(23 Eylül - 22 Ekim)
Terazi burcu çocukları sevgi dolu şen ve neşelidir. Terazi çocukları problemsiz ve kolay büyürler. Uslu, söz dinleyen, yemek problemleri olmayan, huzurlu çocuklar olarak bilinirler. Sakin ve gürültüsüz bir ortamda kendi kendilerine çok rahat kalabilirler. Sakin ve huzurlu bir ortamda olmayı tercih ederler.Gürültü ve yüksek sesle konuşmalara bile tahammül edemezler. En büyük özellikleri çok kararsız olmalarıdır, seçim yapmaları çok zordur. Yanlış karar vermekten korkarlar. Seçim yapmak zorunda kalmak onları strese sokar. Terazi çocuklarını büyütmenin kolay olduğu düşünülür, ama orta yolu bulmakta yardıma ihtiyacı olabilir. Terazi çocuğu etrafındaki insanlarla anlaşma, barış ve işbirliği içinde olmak ister, insanlara değer veren saygı duyan bir kişiliği vardır. Beraber olduğu insanlarla iyi geçirmek için çaba harcar. Terazi güzel bir dünya ister ve diğer insanlar üzerinde olumlu izlenimler bırakmaya dikkat eder. Ebeveynlerinin desteği, takdir ve sevgisi ile birlikte ileride çok başarılı olacak ve kişiliklerini kazanacaklardır. Küçük yaşlarında kabiliyeti olan konuları açığa çıkarmak ve bu yönde onları desteklemek gerekir.
AKREP BURCU ÇOCUĞU
(23 Ekim - 21 Kasım)
Akrep burcu çocukları çok hırslı kavgacı ve mücadeleyi seven çocuklardır.cidirler.Sürekli kazanma arzusu olduğundan hayatı bir savaş alanına benzer. Uzlaşmayı sevmeyen akrep çocukları her zaman kazanmak arzusundadırlar. Çabuk sinirlenirler fakat sevdikleri insanlara ve yakınlarına karşı sıkıca bağlıdırlar. Sevmedikler ve istemedikleri kişilere tavır koyarlar, sert ve ters davranırlar. Yaşantılarında ve iş hayatlarında genellikle başarılı olurlar. Çok küçük yaşlarından itibaren kuvvetli ve gelişmiş bir iradeye sahip olurlar, zaman zaman kendisinden istenen şeylere kararlılıkla karşı çıkarlar ve isteklerinin arkasında sonuna kadar dururlar. Kararlı tutumlarını pozitif yönde kullanmaları açısından yön göstermek faydalı olacaktır. Zengin hayal gücüne sahiptirler ve yaratıcı çocuklardır. Lider olmayı ve bu rolü üstlenmeyi severler.

17 Ekim 2008 Cuma

durum budur

rutin kontrolden geldik..açılma yok..ben 8-9 cm açılma bekliyordum..o kadar ağrı neticesinde ama hiç açılma yok..pelvis kontrolünde normal doğum olduğu kesinleşti..engel bir durumum yokmuş..yine bekliyoruz..alalım sezeryanla dedim kabul etmedi doktorum..perşembeye kadar normal doğumla gelir bebiş dedi, eğer gelmezse de 1 kasımda sezeryanla alacakmış..yok daha neler ben 1 kasıma kadar 100 kilo olurum..zaten zor hareket ediyorum hadi kızım hadi ya..tansiyonum 2 gündür 14-10 önemli değil dedi..enteresan dedim içimden..işte beklemedeyiz..nazlı kızım benim babası ve teyzesi kılıklı..bir seri olayım hızlı hareket edeyim demek yok..yatsın dursun içerde..bir merak olur insanda dışarı çıkmak ister..akrep burcu olmasın dedim o kadar akrebe doğru gidiyoruz bakalım..neyse anneni babanı seçme hakkın olmadı bari doğum tarihini sen seç yavru kuş..

14 Ekim 2008 Salı

ne gelen var ne giden..

evet kızımın yeri çok rahat..bir sağa bir sola yaslanıyor hala ittirme yerleşme derdinde umrunda bile değil doğmak..ben son derece ağırlaşmış yusyuvarlak olmuş haldeyim..boğazım acıyor, bademciklerim olmamasına rağmen çok yanıyor gece hiç uyuyamadım sadece ballı ıhlamur kullanıyorum ilaç yasak tabii ki, bir de sol böbrek ağrısı eşlik ediyor..neredeyse hamileliğim boyunca geçmeyen idrar yolu enfeksiyonu sanırım sonunda böbreğime vurdu..sabır sabır..az kaldı..
hadi be güzel kızım gel artık

12 Ekim 2008 Pazar

halımız


dedesinden kızıma..




vee sonunda kızımın özel üretim halısı (SETASER EV & BANYO TEKSTİL FİRMASI) odasına serildi..dedesinin bizzat kendi üretimi..bayıldım bayıldım çok hoşuma gitti tam istediğim gibi..prenses odası oldu..swarovski taşlarla ismi yazıldı..çok şık bakalım beğenecek misiniz....www.setaser.com..beğendiyseniz bu siteden ulaşabilirsiniz firmaya

hala bekliyoruz:(

beklemek ne kadar da zormuş son ayda..en son 23 ekim günüm doluyor..bebiş 3500 gram olmuş..çok sıkıldım...

9 Ekim 2008 Perşembe

Bebek Şekerlerim ve Sepetim Geldi










şekerler ve sepet bugün elime ulaştı gerçekten de fotoğraflarındakinin aynısı..ne yalan söyleyeyim biraz tereddüt etmiştim internetten sipariş verirken ama tereddütlerim boşa çıktı..bayıldım çok sevdim bn bu tüllü incikli pullu şeyleri..bakalım siz de beğenecek misiniz..işte fotolar

kociş 3 gün yok

evet doğru okudunuz..eczacıların dertleri hiç bitmez yücel beyde onları çözemeye istanbula gidiyor..hadi kızım şu baban yokken doğda hayatım boyunca 'ben doğum yaparken sen yoktun!!!' diye sitem edebileyim..çok çok sinirlendim..gitmek zorunda ama ben yine de çok sinirliyim..affetmieyeceğim ve kabul etmeyeceğim..3 gün annemdeyim belki de hiç dönmem geri:) bebiş doğarsa da haber vermeyeceğim!! nasılım ? kötü değil mi?? evet kötüyüm ben kötüyüm:))))

7 Ekim 2008 Salı

sancı falan yok

nst de sancı çıkmadı bebiş hareketleri azaldı epey...sanırım ben doğurmayacağım..cimcime yerinde rahat anladığım kadarıyla..ama annesi artık çok sıkıldı böyle belirsizlikler beni çok sıkıyor..

haftalık nst



sabahın 7sinde çookk acıktım diyerek uyandım..kahvaltının üstüne çukulata da yedim ama benim kız bir kere oynadı sadece..neyse endişelenmedim çünkü nst çekimimiz var..durumu yazarım..görüşmek üzere

6 Ekim 2008 Pazartesi

doğum öncesi izin


evet bugünden itibaren doğum öncesi izne ayrıldım..taihler evet biraz karışık yani ultrason tarihimizle tutmuyor..bakalım göreceğiz ya yanacak izin ya da aşacağız tarihi..yasal düzenlemeyi bilmeyenler için ekliyorum..ama ben şimdiden sıkılıyorum o saçmasapan kadın programları ile dolu tüm tvler..ve ben sürekli acıkıyorum, yiyiyorum sonra midem yanıyor..nasıl bir kısır döngüdür bu???

4 Ekim 2008 Cumartesi

haftalık kontrol

evet daha doğum yapmadım..bunun yanında sancım ağrım sızım da yok..ne biçim iş bu anlamadım:) korktum mu acaba:)
kızım 3154 gram olmuş maaşallah..10 gün içinde bekliyoruz doğumu dedi doktorum ama geçen salı her an olabilir demişti..bebeğin anne karnında kalış süresi çok önemli ne kadar çok kalırsa o kadar iyi..ama babası kızımı çok merak ediyor ve artık doğsun istiyor!! ben kilo almamışım hiç..bu güzel haber..salı yine nst çekimi cuma rutin kontrol ve pelvis ölçümü ile streptokok testi var..hava bugün eskişehirde güzel..annemler geldi..daha ne istemeliyim ki..herkese sevgiler

30 Eylül 2008 Salı

haftalık nst






sabahın 10unda hastanedeydik..rutin kan ve idrar tahlilleri ile nst çekimi( Tipik olarak anne karnındaki bebeğin hareketleri fetal kalp atım hızında geçici bir artışı beraberinde getirir. Bu olay non stress test yani NST'nin temelini oluşturur)yapıldı..kasılmalar sancılar çıktı nst sonucunda böyle böyle doğum yapacaksınız işte dedi doktorum..ben de olmaz annem yok dedim..bunun üzerine doktorumda 'doğum için bir anne bir bebek bir de doktor yeterli' dedi:) oldu!!! cuma çatı ölçümüm var bakalım o zamana kadar doğum yapmazsam..herkese sevgiler..
resimdeki ben değilim yabii ki! grafik nst sonucuna bir örnek bilmeyenler için yazıyorum 32. haftadan itibaren beni nstye aaldılar bebeğin kalp atışları, hareketleri ve annedeki kasılmalar gözüküyor..geçen haftaya kadar kasılma kısmı düzdü benim hiç pik yoktu ama bugün pik dolu..bebek hareketleri 2 haftaya kadar çoktu ama şimdi 2-3 hareket oluyor bu da yeri daraldığı içinmiş..

isim seçimi

kararlarımı o kadar çabuk veririm ki..her konuda ama her konuda hemen sonuca varırım..hem hem de kötü..daha cinsiyeti ilk öğrendiğim gün kızımın adı derin olsun demiştim..ama bu sabah derin ismi inanılmaz irite etti beni..'ADA' diye uyandım uykumdan bayram sabahı..ADA DURU YENİLMEZ..ay hayatımda hiç bu kadar kararsız kaldığımı hatırlamıyorum..bu sayfaya bile aylardır duru derin diye yazıyorum..bebek şekerlerimiz siparişini veremiyorum, halısına kızımın dedesi ismini yazacak swarovski taşlarla onu da durdurdum ismine karar veremediğim için..tüh tüh..lütfen yardım

ŞEKER BAYRAMI


sevdiklerimizle beraber şeker gibi bayramlar dilerim..sevgilerimle

28 Eylül 2008 Pazar

kış mı geliyor?

koca göbek evrim
kızımın yatağı





daha doğru dürüst sonbahar olmadan kış mı geliyor acaba eskişehire..hava çok soğudu..bulutlar var gökyüzünde..ağaçlar yapraklarını dökmediler sararmadılar bile birden kış geliyor galiba..bana ateşler basıyor evet ama evler çok soğuk yinede..ne zaman yanacak bu kaloriferler? kızım üşür yoksa bu havalarda..elektrikli ısıtıcı ve radyatör hazır..acaba hava nemlendiricisini almalı mıyız? bayram geliyor..annemle babam nazilliye gittiler kardeşim burada..babaannem hastalandığı için annem beni bırakmak zorunda kaldı..kardeşim ezgi nöbetçi ebe olarak kaldı sanırım:) bir gün son derece enerjikken ertesi gün hiç halim olmuyor..sabahtan yemekler yaptım, çamaşır falan derken anca oturdum bilgisayarın başına..bugün bir diyare durumu var bakalım hayırlısı:) kızımın yatağı da geldi bugün nevresimlerini yaydım hemen çok hoş oldu hemen ekleyeyim resmini..off bayramda gelme kuzum olur mu anneannen gelsin öyle gel sen de..bir de çok komik bir şey yapıyor benim cimcime ben şarkı söylerken hiç durmadan oynuyor:)enteresannn