18 Kasım 2008 Salı

süt nasıl artar???

günde 3 litre su, humana stil tea, meyve suyu, hoşaf, incir, boza, pişmaniye, tahin helvası..başka bildiğiniz bir şey var mı? sütüm çok az çünkü duru emmiyor..kiraladığımız pompayla sağarak biberonla verebiliyoruz sütü..süt az geldiği için sinirleniyor ve sütü çekemiyor..S-O-S!!!!!!!!!!!!! lütfen bildiklerinizi yazar mısınız bana?? emmeyen bebek yoktur emziremeyen anne vardır lafı doğru değil..inanılmaz can sıkıcı bir dsurum bu..duru emmeyeceğim diye ben de emeceksin diye ağlıyorum..kabus gibi..ama neyse ki birileri şu pompayı icat etmiş...amedanın pompası ..muhteşem bir şey..2 saat arayla sağmaya çalışıyorum, göğüs ucunun çıkmasına da yardım ediyor..ne de olsa I am the fresh source of milk...

6 yorum:

GaMZeLi dedi ki...

Hoşgeldin Duru bebek,
Hoşbulduklarla kal dünyada...

Merhaba, dünyanın en güzel varlığına sahip olan ANNE!

Daha öncede yazmıştım size,
yoğun maratona başlamışsınız :)
Klasik sorun, sütüm yetmiyor !!!

O kadar tanıdık geldi ki bu durum :)

Ağlayan bebek olunca klasik söylenen tek şey, sütün yetmiyor!
Bunaltmışlardı benide bundan tam da 1 yıl öncesinde...
40ın içinde mamaya başlamıştık bizde. Tabi mamaya kadar sizin bahsettiğiniz aynı şeyleri yiyip içmiştim.
Günde 2 litre boza, 2 günde 1 kilo tahin helvası, sayısız Humana Stil tea, soğan, bulgur, litresini hatırlamadığım su ve meyve suları vs vs vs!!!! Off offf... Verebileceğim kiloların yerine, gereksiz dahada üstüne binen kilolar...

SİZE TEK SÖYLEYEBİLECEĞİM ŞEY, PSİKOLOJİK...

Yukarıda belirttiklerimi tüketirken de emziriyordum ve kızım yine ağlıyordu. Ağlayınca mamayı veriyoduk susuyordu. Tamam açmış diyosun. Ama ben hep yetmediğini düşündüğüm için, sütüm yetmemişti buna kesinlikle eminim.
Kayınvalidem yanımda kalıyodu ve yetmediğine beni inandırmıştı. 36 günlükken artık yanlız kalmıştık kızımla. 38 günlük dr kontrolünde, 15 günde 1 kilo almıştı bebek. Mama veriyorsunuz bu çocuğa dedi! Evet dedik, nolur yapmayın dedi ya, gürbüz çocuk olması değil, sağlıklı olması önemli dedi. Kilo durumuna bakıp mamayı öneriyoruz, ağlıyo diye mama verdirmiyorum dedi. Kilo almaz, kilo kaybı olur ancak bu durumlarda... Kayınvalidede gelmişti o gün, duydu tabi oda, bizde hemen mamayı kesip 4 ay boyunda yalnızca anne sütü verdim. Çok nadir zamanlarda, uykusuz kaldıysam gece mama veriyordum. Sürekli beynimde dönen tek şey, SÜTÜM VAR SÜTÜM VAR, OHH OHH MAŞALLAH NASILDA GÜZEL EMİYOR, YARADI KUZUMA vs vs... hep bu telkinler vardı.
Emdikçe artıyor süt bu bir gerçek...
http://www.textara.com/saglik-anne-sutu-bebek-emzirme
bu adreste bazı detayları bulabilirsiniz...
Sıvı tüketimi ok hemfikirim.
Ama tatlı ye sütün olsun mantığına yaşadıklarıma dayanarak benim yorumum şu;
İnsanlar genellikle sıvı tüketimini gün içerisinde az yapıyorlar. Tatlı yendiğinde de su veya sıvı alma ihtiyacı duyuluyor. Zorla içmek yerine, tatlı mantığı böylelikle ortaya çıkmış gibi geliyor bana...
Her annenin sütü, bebeğine göre yeterlidir bence. Sütün kalitesi asla kişiden kişiye değişmiyor.
İçinde büyüttüğün varlığa göre geliştiriyor vücutta...
Çok uzun bi mevzu, açtıkça devam eder...
Sürekli emzirmeye çalışın, ben 2 saati geçerse uykusu (ne kadar zor uyuyacağını bilsemde) kaldırır emzirirdim. Süt sağma girişim fiyaskoydu :) Pompa kiralamak yerine, el pompası denemiştim olmamıştı. Detayına girmim onunda...

Daha öncede söylemiştim, POZİTİFlikten ASLA vazgeçmeyin!

Hastalığınızı atlatmışsınız çok şükür, sağlıklı bir ömür diliyorum tekrar...

"Sütünle kal" derler bizim burda,
birde "bizim uykularımız sizin olsun" denir, bende öyle bitireyim.

Bol sütlü günler...
Herşey gönlünüzce olsun...

evrim dedi ki...

o kadaer güzel yazmışsınız ki ...sabahın bu saatinde süper moral oldu..tavsiyeleriniz ve güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim..sevgilerimle

özge dedi ki...

Merhaba Evrim.Ben üniversiteden Özge Evren.Yeni öğrendim bu siteyi.Bebiş çok tatlı,tebrikler,allah analı babalı büyütsün.Bir takım şeyler yaşamışsınız ilk günler çok geçmiş olsun.
Sütü sormuşsun.Süt olayı bence bünyeyle ilgili.Olacaksa oluyor,olmayınca da ne yapsan değişmiyor.benim de az geliyordu,emdiği kadarını emiyordu,geri kalan mama takviye. onun çekemediklerini yada uğraşmadığını makinayla sağıyordum ben de. çok takmıştım o dönem ama yapacak bir şey olmuyor.bir arkadaşım vardı bir gelirdi sütü anlatamam.extra bişey yapmazdı.bir kaç örneğim daha oldu benim gibi ve tam tersi olan.ben o zaman anladım ki bu iş bünyeye bağlı.ne yersen ye, ne içersen iç değişmiyor.kiminin ki şelale kiminin ki musluk suyu.bir de biberonun emiş şekliyle memeninki farklı.bebek biberona alışınca memeyi doğru sağamıyor, olan sütü de çekemiyor anlayacağın.benim ki en son isyan edip 5 aylıkken bıraktı beni.çok uğraştım ama çocuk bas bas bağırıyordu emmeyecem diye.az olunca süt o da ne yapsın uğraşmak istemedi.tamamen mamaya döndük ondan sonra.çok takılma iş olacağına varıyor.
güle güle büyüt bebeğini.

evrim dedi ki...

özgecim merhaba..nasıl sevindim yazını görünce çok uzun zaman oldu..sanırım haklısın..bugün yine kavga dövüş emdirmeye çalıştım aç bıraktım ama mümkün değil..sağınca biberonla alıyor..sağılan miktarda 25 cc falan..mümkün değil doyması zaten..şimdilik sağarak devam edeceğiz ama emdirme denemeleri de yapacağım sürekli..güzel dileklerin ve tavsiyelerin için teşekkür ederim güzel gözlü arkadaşım

Sevgili Sayfa dedi ki...

Ah Evrim ah..
İnan senin yazdıklarının dışında birşey gelmiyor aklıma. Tek söyleyebileceğim karalı ol, denemeye devam et, ve moralini yüksek tut. Tamam anne sütü alması önemli ama bu konuya takılıp bebeğinin en güzel anlarını sakın kaçırma. Sıkma canını. Öyle ya da böyle büyüyecek. Ve o kadar hızlı büyüyecek ki sen bile şaşıracaksın. Her anının tadını çıkarmaya bak. Bol bol kokla, sev. Gerisini boşver. Senin varlığın, sevgin en güzel hediye Duru'ya. Annesütü de üstüne kaymak. Olmazsa dünyanın sonu değil.

Sana kolaylıklar diliyorum bu dönemde. Dua edeceğim sizin için. Umarım en kısa zamanda yoluna girer herşey.

Minik kuşu öp benim yerime de :-)

evrim dedi ki...

gülfercim çok teşekkür ederim canım..gerçekten de o kadar kafaya takmayacağım..dediğin gibi duruyu kaçırıyorum bu esnada, gülüşlerini oyunlarını..dedğin gibi çok hızlı büyüyor ..beni tanımaya başladı bile:)