26 Nisan 2011 Salı

gezi mevsimi açıldı..

evet biz mevsimi açtık..amasra-safranbolu gezisindeydik haftasonunda çok eğlendik çünkü ekip muhteşemdi..duru hanım daha da muhteşem.. otobüs yolculuğu çok hoşuna gitti..gıkı çıkmadı..çok mutlu olmuş öyle dedi..
geçmiş zaman diliminde tiyatroya gitti ilk defa..maalesef ben yoktum yanında..çok eğlenmiş öyle dedi..
bu hafta sirke gidecek inşallah..sonrada sinemaya..büyüyor işte..tatlı kuzum..



 

22 Nisan 2011 Cuma

İYİ BAYRAMLAR

yarın 23 Nisan..
Neşe doluyor insan..ile olmuyor artık..
folklorik müsamere çoşkusu yetmiyor..
anlatın çocuklarınıza..Atatürk'ü onların dilinde anlatın..
bugünküleri onların dilinde anlatın..
korkmasınlar engellerden, korkmasınlar işsizlikten, korkmasınlar alçaklardan, korkmasınlar doğruluktan..
kısacık ömründe Mustafa Kemal'in neler başardığını anlatın..
hadi iyi bayramlar..
(Yılmaz Özdil'den alıntılarla yazılmış bir paragraftır..)

25 Mart 2011 Cuma

çok uzun zaman oldu di mi?

bence kuzu büyüdü..yeter böyle kalsın sıpa..çünkü daha dillenirse yan-dık..şımarık oldu sanırım biraz..kullandığı kelimeler bizi gülmekten yıkıyor geçiyor..misal:
-vay canına baba ne kadan da çabuk içtin çorbanı..
-bence öyle söylememelisin anne..
-muhteşem bir oyuncak bu..
-sizi çöpe atacağım..kızdırdınız beni..
-yalnız ağlamak istemiyorum odam da lütfen yanımda oturur musun?
ve fotoğraflar..
 -gerçekten okuyoyum anne
 -bu ne ki  5 emzikle birden uyuyor aslında

 -babacıkla park keyfi
 -eskişehir disneyland:)
 -anne panter ayıyı yer mi???!!!!
bir  şey daha var..salonun ortasında babasının dün kurduğu kocaman bir kaydırak var...onun üstünde uyumaya kalktı..bahçeli ev alırsak diye şimdiden kaydırak aldık..tek kelimeyle özetlesem..çıl-dır-dı--5, 5 saat aralıksız kaydırağa binilir mi???evet binilir!!

24 Şubat 2011 Perşembe

BABAANNEM..

biliyorum duyuyorsun..hep derdim sıralı ölüm diye ama bu sıralı ölümü de sevmedim..ailemizin en büyüğü..osmanlı kadını.. 26 sene önce eşini 6 sene önce küçük oğlunu verdin toprağa..ama vakit bugünmüş..geçen sene 1 Mart'da doğumgününde seneye göremeyeceğiz herhalde demiştin..bilmişsin babaannem..mekanın cennet olsun..seni seviyorum

17 Şubat 2011 Perşembe

anneye el kalkmaz..pardon kimseye el kalkmaz

bir vurma halidir 2 gündür bizde..bağırma çığlık atma..bu ne ya..laf da anlamıyor..ilgisini başka yöne de çekemiyorum..oyun sanıyor cadı..cadı işte..kreşte okulda falan hayal ettim kendimi mesela başka aileler şikayet etse..kıznız kızıma vurmuş falan filan..ay hemen çözmeliyim bu konuyu:((

2 Şubat 2011 Çarşamba

mekanın cennet olsun

neden bu kadar etkilendim..sabahtan beri kendime gelemedim..sanki bir arkadaşımı kaybettim..çok genç, çok zamansız çok zor bir ölüm..anne olması bebeğinin daha çok küçük olması mı acaba beni üzdü bu kadar..allah rahmet eğlesin..mekanın cennet olsun..oğlun büyüyünce bu kadar çok sevenin olduğu için gurur duyacak benim harika bir annem vardı diyecek ama çok zor çok eksik büyüyecek..ve o toprak enerjini nasıl taşıyacak?

29 Ocak 2011 Cumartesi

yılın ilk karı yağdı eskimeyen şehrime..





gece yağdığını görünce yarın kar oynayacağız diye yattığı gibi uyudu..uyanınca da sanki hiç uyumamış gibi hadi hemen giyinelim kar oynayacağız dedi..zor yaptırdım kahvaltısını..öyle bir yedi ki hepsini bitirdi..dışarıda da çığlık çığlığa..annesinin yaptığı kötü kardan adamla bile mutlu oldu sonra otoparktaki tüm arabaları temizlemeye kalktı süpürgeyle üstlerini süpürdü, sonra parka bakmak istedi orada da çok kar var mı diye..tabii ki orada kaydırak kavgası yaptık..zorla eve geldi..
örtttü mü acaba kar tüm kötülükleri ??

17 Ocak 2011 Pazartesi

kuzucuk çok hasta

geniz eti, bademcik, burun akıntısı(çeşme gibi),ateş ve gece öksürük boğulurcasına...10 adet iğnemiz var..ikisi bitti..ne yemek yiyiyor ne içiyor yavrum..huysuz..kafası sürekli yastıkta..bahara geniz eti operasyonu..ben çok yorgun, çok bitkin, çok üzgün..nerde yanlış yaptım nasıl oldu da bu çocuk beta mikrobu kaptı..sanırım anne sütüyle çok az beslenebildiği için temel sebep bu yani, genetik faktörlerde etkili..umarım yakında toparlar..her enjeksiyon sonrası benim tansiyonum düşüyor dayanamıyorum ağlamalarına..annelik sabrı ve şükretmeyi öğretiyor insana sanki..haksız mıyım?

10 Ocak 2011 Pazartesi

eyvah çocuğum konuşma bozukluğu mu yaşıyor?

yazdıkça paylaştıkça bazen sıkıntılardan kurtulurmuş inasan..ben de yazmak istedim..minik kuzu 1 aydır bizi endişelendiriyor..bir kekemelik durumu yaşıyoruz...konuşma terapistliği bölümüyle de görüştük..erken dönem kekemelik dediler ve geçmesini beklemekten başka çaremiz yok şu an çünkü çok küçük..
sadece bu olay hiç yokmuş gibi davranıyoruz.. bülbül gibi şakıyan çocuk takılıp kalıyor..onun ağzından kelimeler çıkamadıkça ben kahroluyorum..gizli gizli ağlıyorum sadece..duru çok erken konuşmaya başladı okuyanlar bloğumuzu bilirler..ama 1 aydır zaman zaman cümlenin ilk kelimesini bir türlü çıkaramıyor..

mesela: anne çok susadım su verir misin? diyecek-aaaa-nnn-neee çok susadım su verir misn? diyor..
genelde cümlenin ilk kelimesi ve tek heceli kelimlerde yaşıyoruz durumu..çok uykulu, yorgun yada uykusunu iyi alamadıysa, yeni bir ortama girdiyse bu durumla karşılaşıyoruz.. bazen 5 gün hiç bir şekilde teklemezken dün tüm haftasonunu kekeleyerek geçirdi..konuşma terapisti zamanla geçeceğini işitmede ağız ve damak yapısında problem olmadığını söyledi..bu durum hiç yokmuş gibi davranıyoruz ..yüzünüzde en ufak bir endişe ifadesi olmaması gerekiyor..kesinlikle kelimeyi düzeltmek ya da telkinler yasak..ama gel bir de benim tarafımdan bak olaya..kekemeliğin tam sebebi bilinmiyor..hani filmlerdeki gibi çok büyük korku travma falan da bu tip kekemeliğe yol açmıyormuş..kafamda sürekli neden neden soruları..nerede yanlış yaptık soruları dolanıyor..artık kendisi de fark ediyor ve sinirleniyor..önce sessizce cümleyi söylüyor eğer doğru kekelemeden söylüyorsa bunu tekrar sesli dile getiriyor..bazı uzmanlar çocuk psikoloğuna gitmemizi öneriyor..ne yapacağımı şaşırdım..1 ay daha bekleyip sanırım psikoloğa gideceğiz..27 aylık çocuğa psikolog ne yapacak onu da bilmiyorum..sadece yazmak istedim..bir de durunun arkadaşının annesi durunun kekelediğini fark edince görüşmeyi kesti sanırım bu da canımı çok sıktı..ben aynı şeyi yaparmıydım acaba..belki de haklıdır çocuklar bu dönemde hep birbirlerini taklit eder kadıncağızda etkilenmiştir belki durumdan..ya geçmezse bu durumumuz kreşde falan duruyla dalga geçerse arkadaşları..paranoyaklaşabilirim daha fazla istersem ama ben anneyim ve kontrolü kaybetmemem lazım sanırım..umarım

29 Aralık 2010 Çarşamba

2011..

yeni bir yıl....Bir sonun ve başlangıcın zamansal anı.
Sıralama değişir .
Önce ''güle güle''sonra''hoşgeldin''denir
Neye inanırsanız inanın,
Bir törensellik beklenir.
Kapı eşiğinde patlatılmış nar,
Alabildiğine kırmızı,
Herbir tanesinde ,
Birçok anlam saklar.
Duvarda fasulye taneleri,
Kaplar unla doldurulur,
Bereket yeni yılda,
Hep evimizde umulur.
Yaşamın hızının tutsaklarıyız.
Kimimiz adımları kovalar,
Kimimiz kelimeleri,
Eve ilk girenin gözlendiği,
Yıllık bir beklentideyiz.
2011 senden bir şey beklemiyorum bu sene bir dilek de tutmayacağım..2010'dan çok umutluydum etmediğini bırakmadı desem yeridir..kızım ve eşimle ve dostlarımla beni seven herkesle güzel yaşayacağım bu ylı bundan emin ol 2011 sen istesen de istemesen de....hoşgeldin bakalım..
herkese mutlu yıllar

22 Aralık 2010 Çarşamba

eminim sizin de Sarp için yapabileceğiniz bir şeyler vardır

http://www.sarpadair.org/tr/default.aspx
lütfen sayfaya girn ve okuyun..çok üzüleceksiniz belki ama yapabileceğiniz bir şeyler mutlaka vardır..pamuk prens  seni çok sevdim, anneni , babanı kardeşini çok sevdim..Allah hepinizin yardımcısı olsun..