14 Aralık 2009 Pazartesi

bebekte öfke nöbeti

yazıyı ilk okuduğumda bundan 2 ay önce bebekte de öfke, sinir olur mu hiç demiştim..ama oluyormuş! Duru mesela yemek yemek istemiyorsa ya da bir şeyi istiyor ve ben ona vermiyorsam ya eliyle kafasına vuruyor ya da saçlarını çekiyor aşağıya doğru..ilk gördüğümde gıcık oldum yapma duru diye tepki verdim ısrarla o yapmaya devam etti..doktorumuza sorduğumda ki ben bir psikoloğa götürecektim Duruyu bana çok güldü..bu tip öfke nöbetleri olacak..hiç dert etmeyin..üzerinde durmadan yapma kızım saçın acır başın acır diye 1 kez söyleyin ve hiç ilgilenmeyin sakinleştikten sonra yanlış bir şey yaptığını söyleyin ve ona sarılıp onu ne kadar çok sevdiğinizi söyleyin dedi..şimdi öyle yapıyorum 2 gündür bu hareketleri bıraktı..ama ilk başta bende acaba Duru delirdi mi?? gibi bir panik hali olmuştu..bir arada başlarım senin sinirine 13 aylık velet diye söyleniyordum:))
haftasonu AVMde oyuncakçı gezdik..tabii ki bu duruyla gezdiğim son oyuncakçı oldu ..kendisinde olmayan oyuncaklara ve bebeklere ayyy cici..derken..kendisinde olan bebekleri ve oyuncakları direkt sapından, bacağından sürükleyip alıyor..oyuncağın parçası mı kırıldı, bebek yerde mi sürünüyor umurunda değil ..elinden alınca da atıyor kendini yere!! vitrinin camını indirecek neredeyse plates topunu görünce nasıl vuruyor cama..sen ne biliyorsun da kendini yere atıyorsun sıpa!!!işte 2 ay önce okuduğum ve saçma bulduğum yazı aşağıda..doğruymuş!!yaşadım gördüm..yazı e-anne.com'dan alıntıdır:
Çocuğunuz olmadan önce alışveriş merkezinde kendini yerden yere atan bir çocuk gördüğünüzde ne düşünürdünüz? Dürüst olun, "Benim çocuğum olacaktı ki, şöyle bir…"
diye içinizden geçirmez miydiniz? Şimdi çocuğunuz var ve çaresiz hisseden sizsiniz. Derin bir nefes alın ve sakin olmaya çalışın.
Çocuklarda görülen huysuzluk nöbetleri 1-3 yaşları arasında oldukça sık yaşanan bir durumdur. Doğru davranıldığı zaman, çocuk 4-5 yaşına geldiğinde bu krizlerden kurtulmuş olursunuz.Sinir nöbetlerini önlemek, seyrekleştirmek ve daha kolay atlatmak için şu yöntemleri deneyebilirsiniz:Özellikle onunla dışarı çıkacağınız zamanlarda çocuğunuzun çok yorgun, uykusuz ve aç olmamasına dikkat edin. Aksilenmeye başladığını hissettiğinizde yatağına yatırın, bir süre uyumasını sağlayın. Uyumasa bile yatakta kitap okuyun, masal anlatın ve başını okşayarak sakinleştirmeye çalışın.Kurallarınızda tutarlı olun. Yeri göğü inlettiği bir zaman isteğini yaparsanız bunu asla unutmayacak ve yeniden kullanacaktır. İstediğini elde edemezse, ağlayıp bağırmanın faydasız olduğunu er geç anlar.Kurallara uyma konusunda eşlerin ve bebeğe bakan herkesin aynı tutarlılıkta olmasının MUTLAKA gerekli olduğunu hatırlatalım.Çocuğunuzda bir şey istediğinizde önce yumuşak bir tarzda isteyin. "Çabuk buraya gel, şunları topla!" dan önce "Oyuncakları toplamak için bana yardım eder misin?" cümlesini deneyin. Bu tarz konuşmayı alışkanlık haline getirmeye çalışın.Rüşvet vermeyin. Zamanında yattığı veya markette uslu durduğu için ona oyuncak almayın. Yapması gereken herşey için ödül beklemeye başlar. Kurallara uymayı öğrenmesi gerekir. Sinir krizinin ardından mutlaka ona sarılıp ne kadar sevildiğini gösterin.Nöbetin sebebi anlamaya çalışın. Çocuğunuz kendine zarar vermediği sürece bir süre ilgisizmiş gibi davranın ama sakın gözünüzü üstünden ayırmayın. Onu bırakıp gittiğinizi düşünmesin, böyle bir tavır daha büyük sorunlara neden olur.Onu susturmak için sakın bağırmayın. Böyle yaparsanız onu daha çok üzersiniz. Çocuk birdenbire sakinleşemeyebilir. Biraz yalnız kalarak onu sakinleştirmeye çalışın, çok hızlı nefes almaya başladıysa, bağırmaktan ağlamaktan katıldıysa su içirin.Çocuklar bazan dikkat çekmek istedikleri için bu tip nöbetlere girerler. Zamanınızın ne kadarını onunla geçirdiğinizi düşünün. Siz TV seyrederken, ev işi yaparken veya telefonda konuşurken size söylemek isteyip de araya giremediği durumlar karşısında yaygarayı kopartmış olabilir. Sakinleştikten sonra ona zaman ayırıp dinleyin.Dışarıda kalabalık bir ortamdaysanız, mümkünse çocuğunuzla birlikte uzaklaşın. Arabaya ya da tuvalete götürüp sakinleşene kadar bekleyin.Çocuk bu krizler sırasında nefesini tutuyorsa, baygınlık geçirir gibi oluyorsa, kusuyorsa, kendine veya başkalarına zarar veriyorsa ve eşyaları kırıp döküyorsa bir uzmanla görüşmekte yarar var.

Hiç yorum yok: